Helplessness Blues


Nu är min görkorta semester över. Poff sa det. Men jag har allt sett till att sysselsätta mig fint. Det här med att använda tiden är bra tycker jag.


Lyssna på det här också. Fint som snus.
The Shins – New Slang


Det här är Sebastian och han kan spela på ukulele.


Vägen från och till ukulelen kantas av havet och ibland även solens nedgång.


Annars kan en helt vanlig tisdag bli en kanontisdag med fantastiskt sällskap och likadan musik. Förslagsvis på Liseberg med This Is Head – 0007


Den här illbattingen har lärt sig att hoppa upp alldeles själv i soffan nu, hon är så stolt att det är allt hon gör dagarna i ända.


Andra har en mer blasé inställning till det hela.


Jag vet i alla fall att spontana åkturer till närliggande kommuner för det mesta blir bra. Därför har en del tid spenderats i Varberg också. Den här fina människan var ju där och spelade en kväll.


Icke att förglömma allt hundutsällande som pågår där. Det mest roande är att undersöka tesen "sådan hund, sådan matte/husse". Och ja, det stämmer till 99%. Människostudier alltså.


Sedan kan det ätas mat och pratas och firas födelsedagar också. Hemskt roligt faktiskt.


Sämre utsikt kan det ackompanjeras med. Det var en liten del av min sommar. Jag hoppas nu bara att den inte är slut än. Och att jag får ledigt från jobbet i höst. För jag skall ju tydligen bli jurist. Eller veterinär ännu hellre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0